مهندسی نفت و گاز

صنعت نفت و گاز در حال حاضر مهمترین صنعت در حوزه تامین انرژی جهان محسوب می‌شود. ایران با داشتن رتبه دوم ذخایر نفت و گاز جهان، یکی از بازیگران کلیدی این عرصه می‌باشد و با داشتن درصد قابل توجهی از میزان تولید و عرضه در بازار نفت و گاز، نقش موثری در معاملات این کسب و کار ایفا می‌کند.

این شرکت در زمینه طراحی و مهندسی پروژه‌ های نفت و گاز در بخش‌های میان دستی و پائین دستی، تاسیسات جانبی فعالیت می‌ نماید که با تکیه بر توانمندی متخصصان و ظرفیت‌ های فنی و مهندسی، ظرفیت قابل اتکا و متنوعی را پدید آورده است.

از جمله ارزش‌ های اصلی شرکت به عنوان یکی از فعالان حوزه انرژی، تعهد به حفظ محیط زیست در قالب بخشی از مسئولیت‌ های اجتماعی خود می‌باشد. مشارکت در جلوگیری از گرمایش زمین و کاهش انتشار آلاینده‌ های مختلف نظیر گازهای گلخانه‌ای یا پسماندهای مضر و فرآیند های تبدیل انرژی، از اهمیت بالایی در شرکت برخوردار است. با چنین نگاهی تامین انرژی الکتریکی از منابع تجدید‌پذیر و نیز بهینه‌ سازی روش‌ های تولید موجود، جهت افزایش راندمان و جلوگیری از اتلاف انرژی، در کسب و کار شرکت جایگاه مهمی دارد.
این موضوع و همچنین افت ضریب برداشت میادین نفتی ایران، معاونت نفت و گاز شرکت را بر آن داشت تا همکاری گسترده‌ای را با شرکت WDA کانادا در زمینه Carbon Capture and Storage و تزریق گاز CO2 به میادین نفتی جهت افزایش ضریب برداشت، آغاز نماید.
واحد مهندسی مکانیک در رابطه با سیستم‌ های مکانیک صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع ریلی و زیر بنایی نظیر محاسبات و طراحی و اجرای سیستم‌های Process Piping, Water System, Fuel System, Air System و همچنین HVAC، محاسبات و تعیین مشخصات فنی پمپ‌ ها، مخازن و سایر سیستم‌ های مکانیک، ‌فعالیت داشته و ‌نقشه‌ ها، مدارک فنی و لیست تجهیزات مربوط به آن‌ ها را تهیه و برآورد می‌نماید.
طراحی واحد های فرآیندوری شامل SRU و SWS، تبرید پروپان، جامد‌سازی و ذخیره سازی گوگرد، مخازن پروپان و مواد شیمیایی، واحدهای یوتیلیتی و افسایت از دیگر فعالیت‌های شرکت در این حوزه می‌باشد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *